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MOTORSPORT

[2012 F1] 로터스, 2012년형 머신 ‘E20’ 공개

사진:로터스


 로터스가 2012년형 F1 머신 ‘E20’을 공개했다. ‘E20’은 팀 팩토리에서 온라인으로 발표되었다.
 
 팀의 거점인 엔스톤에서 20번째로 제작된 섀시라는 뜻에서 ‘E20’이라는 새 이름을 부여받은 로터스의 신형 머신은 우선 2012년 F1 머신에 표준적으로 적용되고 있는 ‘단차’ 노우즈 디자인이 어김없이 채용되었다. 그래도 페라리와 비교해서는 분명히 덜 극단적이다. 사이드포드 앞으로 향했던 배기구는 2012년 규제에 따라 평범하게 되돌려졌으며 휠 베이스를 단축, 앞에서 먼저 신차를 공개한 팀들과 마찬가지로 작년 컬러링을 고수했다.

 사실상 올해에 처음으로 ‘르노’를 떼어내고 ‘로터스’ 단독표기로 불리우게 되는 이 팀에서는 2년 만에 F1에 돌아온 2007년 월드 챔피언 키미 라이코넨과 2011년 GP2 챔피언 로만 그로장이 레이스 드라이버로 2012년 그리드에 선다.

 로터스는 다음 주에 기다리고 있는 프리시즌 동계 테스트에 앞서 헤레스에서 먼저 쉐이크다운을 행할 예정이다.


Lotus F1 Team E20 Technical Specifications

Chassis:                     Moulded carbon fibre and aluminium honeycomb composite monocoque, manufactured by Lotus F1 Team and designed for maximum strength with minimum weight. RS27-2012 V8 engine installed as a fully-stressed member.

Front Suspension:      Carbon fibre top and bottom wishbones operate an inboard rocker via a pushrod system. This is connected to a torsion bar and damper units which are mounted inside the front of the monocoque. Aluminium uprights and OZ machined magnesium wheels.
Rear suspension:       Carbon fibre top and bottom wishbones with pull rod operated torsion springs and transverse-mounted damper units mounted in the top of the gearbox casing. Aluminium uprights and OZ machined magnesium wheels.
Transmission:             Seven-speed semi-automatic titanium gearbox with reverse gear. “Quickshift” system in operation to maximise speed of gearshifts.
Fuel system:             Kevlar-reinforced rubber fuel cell by ATL.
Cooling system:        Separate oil and water radiators located in the car’s sidepods and cooled using airflow from the car’s forward motion.
Electrical:                    MES-Microsoft Standard Electronic Control Unit. braKiNg system
Carbon discs and pads. Calipers by AP Racing. Master cylinders by AP racing and Brembo.
Cockpit:                       Removable driver’s seat made of anatomically formed carbon composite, with six-point or eight-point harness seat belt by OMP Racing. Steering wheel integrates gear change, clutch paddles, and rear wing adjuster.
KERS:                           Motor generator unit driving into front of engine with batteries as an energy store. Motor Generator supplied by Renault Sport F1. Electronic control unit by Magneti-Marelli.


DIMENSIONS AND WEIGHT

Front track:                  1450 mm
Rear track:                   1400 mm
Overall length:           5038 mm
Overall height:           950 mm
Overall width:              1800 mm
Overall weight:          640 kg, with driver, cameras and ballast

RS27-2012 Engine Technical Specifications

Configuration:            2.4l V8
No of cylinders:         8
No of valves:             32
Displacement:           2400 cc
Weight:                    95 kg
V angle:                   90°
RPM :                            18,000 
Fuel:                       Total
Oil:                         Total
Power output:           750 bhp
Spark plugs:             Semi surface discharge
Ignition system:          High energy inductive
Pistons:                   Aluminium alloy
Engine block:            Aluminium alloy
Crankshaft:               Nitrided alloy steel with tungsten alloy counterweights
Connecting rods:       Titanium alloy
Throttle system:         8 butterflies



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